CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Khamis, 10 Mac 2011

Hikayat Merong Mahawangsa.....

Hikayat Merong Mahawangsa, filem epik Malaysia yang pertama.... aku memang dah lama tunggu hari tayangannya....memang aku dah tak sabar....so, malam ni hari pertama tayangan di seluruh Malaysia iaitu jam 845pm...aku menontonnya bersama adik-adikku... tiket dibeli sejak jam 2pm...heeeeeeee.... takut beli lambat tak dapt set pulak....

Tak rugi membeli tiket yang berharga rm11... sebab, filem Hikayat Merong Mahawangsa yang dihasilkan oleh KRU... arahan Yusry Abdul Halim ini.... memang terbaikkkk....penuh aksi yang mendebarkan...pengisian cerita yang menarik....walaupun cerita aksi tapi ada juga diselitkan adegan yang lucu dari dayang Tuan Puteri China.... adegan yang agak sedih bagi aku...apabila... Laksamana China yang dah cedera dan memohon maaf dan mengatakan kematiannya akan menjadi hadiah perkahwinan antara Putera Rome dan Tuan Puteri China... huhuhuhuhuhu......

Pertama kali aku tengok filem melayu yang macam filem negara luar... macam filem orang puteh la..... sungguh berbangga menonton filem Hikayat Merong Mahawangsa.... sebabnya ia dihasilkan oleh anak Malaysia... sebab?? saya anak Malaysiaaaaaa......

Tahniah untuk KRU team... Syabas untuk Yusry Abdul Halim... semoga terus menghasilkan filem-filem yang menarik dan lain dari yang lain....



PADA SESIAPA YANG BELUM TENGOK?? PI LA TENGOK MEMANG BERBALOI-BALOI....

0 ulasan: