CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Sabtu, 24 April 2010

SabtuKu Dan Plastik Bag..



Selepas aku memandikan kucingku Leele,(dia hanya mandi seminggu sekali) aku pun mula mengemas rumah...basuh pinggan-mangguk dan apa-apa la yang patut... cuma tak menyapu dan mop lantai...camana la aku nak buat... anak buahku tidur macam tak sedarkan diri kat ruang tamu...dia kerja shift malam,pagi tadi balik...aku biarkan dia tidur.....zzzzzz....

Berpeluh jak la mengemas rumah ni...lepas mengemas aku pun mandi dan bersiap nak pi market nak beli barang keperluan dapur....

Dah set dalam fikiran sebelun keluar rumah untuk beli barang standby papar bag....
mungkin masih ramai yamg tak tahu sudah banyak market yang mengamalkan "tiada plastik bag pada hari sabtu".... aku dah banyak kali terkena..beli banyak barang tapi tak ada plastik bag....camana tu? camana nak bawa barang tersebut kalau tak ada plastik bag???... klu nak jak dia orang akan charge 20sen.....

Harga 20sen bukan menjadi masalah... tapi kempen tersebut amatlah bermakna bagi kita semua.... tak elok la rasanya kita nak guna jak plastik bag sedangkan pelanggan lain mampu menbawanya dari rumah,mengapa kita tidak kan??? sebab ianya bukannya susah sangat pun...dan tak berat pun ringan saja kan???

Oleh itu ingat kalau nak keluar shopping pada hari sabtu tolonggggg la standby paper bag...
Bersama-sama la kita sokong dan menjayakan kempen ini.....

Ingat Tiada Plastik Bag Pada Setiap Hari Sabtu.....

Saya sokong..Anda Bagaimana????

0 ulasan: