CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Sabtu, 24 April 2010

Suatu Pagi Di Pasar Pagi.....


Pagi tu aku terjaga, kerana terdengar sms masuk ke handphoneku.... adik iparku(zura) menghantar sms, dia dan suaminya Jali(adikku) on the way dari Cheras... Kita orang nak pi pasar pagi untuk beli ikan dan barang-barang apa yang patut...

Dah lama jak tak pi pasar pagi..dulu-dulu ada la...tapi dah lama sangat... bukan apa..malas nak bungun pagi... ini pun ada orang jemput jadi aku pun join sekali.....

Sampai kat pasar tu dah ramai orang... pelbagai jak ada sayur-sayuran,buah-buahan dan banyak lagi la....

Aku hanya beli ikan saja...sebab semalan dah beli sayur dan ayam... aku beli ikan untuk stok seminggu... banyak beza harganya tau....kalau kat runcit dan market beza harga dalam rm3-4 jak cuma yang baiknya kat kedai runcit dan market dia orang siap siang..tapi kat cni tak...aku tak kisah yang penting murah(hihihi)...yang bestnya aku beli ikan cencaru sekilo rm2.50...murah tak?? murah gila...

Stok seminggu ikan yang aku beli berharga rm18++....murah kan????
So minggu ini x payah la aku beli ikan.... seronok kan??? save duit ckit dan masa..nti lepas balik kerja aje, aku terus masak, tak payah la singgah untuk beli ikan...hihihihi...

So kalau anda semua nak save belanja, rajin-rajinkan diri pi pasar pagi...
save duit dan boleh mengeluarkan peluh...hihihihi.....

Terima kasih pada Zura kerana belanja Apam Balik....sedap... dan untuk Fidah terima kasih jak sebab belanja Pisang.....rezeki pagi-pagi.....hihihihi....

0 ulasan: