CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Jumaat, 27 Ogos 2010

Concentrate Please.....

Sebelum balik rumah aku singgah la di mini market.... nak beli barang dapur sikit..... memasuki mini market tak ramai pelanggan.... kelihatan juruwang dan supervisor tengah borak....... bergelak ketawa lagi tu.........

Selesai memilih barang aku pun terus la ke kaunter tanpa Q sebab tak ada pelanggan lain.....

Juruwang memasukkan jumlah harga barangan ke kaunter tunai dengan gelak ketawa sebab mereka still borak... cerita kelakar agaknya...... aku tak berminat mendengar.......
selesai mengira dia berkata rm19.15 miss..... aku membayar... jumlah yang aku berikan rm20.00..........

Dia mengambil duit dari ku.... still borak dan gelak lagi.....tak respek pelanggan dia org ni.... supervisor pun sama.... dia la yang ajak borak tu...... his3......

Setelah memasukkan kedalam kaunter tunai dia memberikan aku baki duit sebanyak rm8.50
secara sepontan aku berkata awak dah salah bagi baki la??.... ahaaaa..... sori mis...sori mis.....TQ ya... kata nya.... aku berkata tak apa....

Kalau barang yang aku beri tu berjumlah rm19.15 dan aku membayar dengan jumlah rm20.00 sepatutnya baki duit ku rm0.85... bukannya rm8.50.......

itu la masalahnya bila buat kerja tak concentrate.... sampai baki duit pun salah bagi....

KALAU BUAT KERJA BIAR CONCENTRATE SUPAYA KITA TAK BUAT SILAP....

0 ulasan: