CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Sabtu, 14 Ogos 2010

Ramadhan Datang lagi.......


Ramadan tahun 2010..... bererti aku suda 11 tahun berpuasa di perantuan......
Biasa la kalau tinggal dengan adik-adik.... aku sebagai kakak kena la menjadi tukang masak.....

Memasak bukan menjadi beban bagi ku.... sebab dah menjadi rutin ku tiap-tiap hari memasak..... cuma, pada bulan Ramadan ni kalau time berkerja aku agak terkejar-kejar balik rumah..... sebabnya jem.....

Biasanya sampai saja aku di rumah.... terus memasak juadah untuk berbuka..... aku lebih suka memasak dari membeli di bazzar-bazzar..... kalau beli macam tak berbaloi dengan harganya.....so, lebih baik masak puas hatiiiii...... tapi kuih-muih tu adikku beli di bazzar....... heeeeeeeeeeeeeeee......

Aku suka kalau hari-hari cuti...... relax saja aku memasak juadah.... tak terkejar-kejar....... siap ada masa lagi duduk-duduk untuk menunggu masa berbuka..... heeeeeeeeeeeeeeee..........

Dan ini sudah menjadi rutin ku sejak 4 tahun ni....iaitu sejak aku tinggal dengan adik-adikku.... sebelum ni aku tinggal dengan kawan-kawan di asrama..... semasa di asmara aku banyak makan luar jarang sangat masak...... lagi pun aku seorang......tak ada hal la nak makan apa.... sekarang ni.... tinggal dengan adik-adik dan mesti masakkkkk.......

BAGAIMANA DENGAN ANDA??? LEBIH SUKA MASAK KE??? ATAU BELI DARI BAZZAR????

0 ulasan: