CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Sabtu, 30 Oktober 2010

Di mana kan Ku Cari Ganti.......



P.Ramlee yang aku yang aku tahu adalah seorang yang bijak dan pasti dia amat di sukai orang ramai, berdasarkan karya-karyanya........dan pasti P.Ramlee kaya pada ketika itu......... (pada pendapat aku la)....

Ini kita boleh lihat pada hari ini, dimana semua orang tak kira tua dan muda, yang lahir selepas eranya, satu malaysia mengenalinya P.Ramlee........

Astro History saluran 555 pada malam tadi telah mempertontonkan dekomentari mengenai P.Ramlee...... di mana dekomentari tersebut menceritakan akan sejarah hidup seniman agong tersebut....... sejarah hidupnya amatlah susah dan tidak seperti yang kita bayangkan selama ini....... susah yang teramat susah..... hinggakan nak mengkebumikannya pun, orang lain yang memberi sumbangan.........

Sampai begitu sekali, kehidupan seniman agung yang kita kenal........ ingatkan kalau dah menang banyak anugerah ni, dah hidup senang lenang lah.... tapi apa yang ada pada P.Ramlee tidak seperti itu...... di akhir-akhir hayatnya, dia telah dipulaukan... kasiannnnnn........

Tapi yang nyata sehingga ke hari ini, karya-karya seniman agung tersebut, masih lagi segar menemani kita semua, tak kira filem-filemnya dan lagu-lagunya......

Dan aku sendiri tak pernah bosan melihat filem-filemnya dan meminati lagu-lagunya walaupun aku lahir selepas pemergiannya.......

SEMOGA ROHNYA DITEMPATKAN DISISI ORANG-ORANG YANG BERIMAN.... AMIN....

0 ulasan: