CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Rabu, 13 Oktober 2010

Kalau Hati Dah Sayang........


Petang itu ketika aku balik dari kerja Leele seperti biasa akan tinggu aku di depan pintu..... tapi petang itu..... keadaan Leele lain macam??? dia pandang aku dengan kepala senggit ke belah kanan.....memang beberapa hari ni keadaan dia kejap senggit kejap ok..... aku pun tak la risau sangat...... tapi hari ni dah bertambah teruk, kedengaran Usuku berkata..... C Leele dah mangkin tak betul ni.... kena bawah pi klinik.........

Kena bawah pi klinik???? dengar saja kata-kata itu.... aku jadi tak keruan... kalang kabut.... tak tau nak buat apa...... apa lagi dengan keadaan Leele yang berjalan pun dah tak betul....... aku masuk balik pun dia nak ikut sampai langgar pintu...... masalah dari mata dia ke???? buta ke??? kesian sungguhhhhhh...... aku pun pelik sejak aku jaga c Leele ni, aku ni mangkin sayang kat dia...... apa taknya dia kawan rapat kat rumah.... kandang kala tu siap aku ajak borak lagi........ heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..........

Tanpa menukar pakaian kerja aku pun ajak Usuku pi ke klinik...... pi klinik yang pertama doktor tak ada.... so, pi klinik lain pulak........ klinik ni kat depan pintu letak 'OPEN' tapi bila tolak pintu kunci......tekan lonceng dan ketuk pintu dah bertalu-talu tapi tiada seorang pun kelihatan...........waktu operasi sepatutnya sampai 8 malam, tapi jam tanganku baru menunjukan jam 650 petang bererti klinik masih buka....... 13minit kami tunggu tiada jawapan..... aku cuba call nombor handphone yang terdapat di depan pintu...... kedengaran suara perempuan menjawab...... aku pun berkata, saya depan kilinik tuttttt depan pintu letak open, tapi tiada orang.... nak tanya klinik ni buka ke???..... dia kata buka..... boleh tunggu dalam 10 minit?? kejap lagi saya sampai....... aku pun kata ok...... kalau bukan keadaan c Leele yang dah teruk time tu, tak nak aku tunggu buang masa saja..... tak apa, Leele punya pasal kami tungguuuuuuuu......

Selang 12minit baru doktor tu datang, perempuan indian, muda lagi.... sampai aku bertanya u ke doktornya?????? soalan apa entah aku tanya.... heeeeeeeeeeeeeee......
Masuk saja klinik aku cakap kat doktor tu... kucing saya ni pandang orang senggit la, sebab mata dia ke ?? buta ke???.......... doktor tu berkata, bukan, ini mesti dari bahagian telinga dia........ dia kata telinga Leele ada serangga dah bersarang kena bersihkan........dan bagi ubat antibiotik......

Doktor pun bersihkan la telinga c Leele.......... selesai dibersihkan, doktor mengajar aku cara-cara membersihkan telinga c Leele di rumah nanti....... nasib baik senang..........

Selesai semuanya doktor pun bagi la resit...... semuanya rm94....... haaaaa.... rm94???? nak buat camana bayar aje la.....
Mahal pun mahal la yang penting Leele sihat..........

CAM TU LA KOT KALAU DAH SAYANG...... HEEEEEEEEEEE....

0 ulasan: