CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Jumaat, 4 Jun 2010

Tolong La Jaga Kerja Sendiri... Jangan Nak Jaga Kerja Orang Lain....



Pagi-pagi lagi aku dah naik angin.... naik angin tahap gaban la..... hot..hot..hotttt.. dah la keretaku buat hal... aircond x bolah guna....so aku hot la on the way pi kerja pagi..........

Rasanya belum sampai sejam aku duduk di mejaku.... tiba-tiba saja telefon di meja ku berdering...angkat saja dengar suara staff yang senior yang berlagak pandai ni....
pagi-pagi lagi dah cakap aku punya report salah..... aku memang dah tak puas hati dengan dia ni....semalam sebelum aku balik rumah dia dah tegur.....so,aku cakap la bos yang suruh buat cam tu...aku ikut la..... dengan rasa tak puas hati dia meletakkan telepon.....

Itu masalah yang lain dia tegur....pagi ni pulak masalah lain..... dan pagi ni aku memang dah tak tahan.... dia dah terlebih... bukan saja terlebih.....dah terlebih-lebih....melampauuuuuu......


Yang aku pelik kenapa dia lebih-lebih...sedangkan Headku tak pernah pun tegur dan komplen pasal report yang aku buat...... kerja tu dah 3 tahun aku buat....dan tiap-tiap bulan dia mesti cari kesalahan pada reportku......
apa masalah dia yeee?????


Setahu aku HR bagi report tu ketangannya tiap-tiap bulan bukan untuk dia mencari apa jua kesalahan pada report tersebut....report tersebut sampai ke tangannya ialah untuk dia mendapatkan senarai nama siapa yang layak untuk menerima alaun kedatangan itu saja...dia tak ada hak untuk nak mencari apa jua kesalahan pada report tersebut.....sebabnya Headku dah chek report tersebut...than kalau report tu betul... Headku mestila tak cakap apa-apa kan????

Dan memang betul kerjaku tak ada kena mengena langsung dengannya.....DIA HANYA DAPATKAN NAMA SAPA YANG LAYAK TERIMA ALAUN KEDATANGAN SAJA......BUKAN NAK CARI DIMANA SILAP REPORT TERSEBUT...... dan Headku pun telah menjelaskan padaku apa kerjanya yang sebenar-benarnya.....dan memang nyata dia tak mengena langsung....langsungggggg.....


Dan pada pagi ini...setelah tiap-tiap bulan dia asyik tegur report yang aku buat salah.....pada matanya salah......pada hal report tu tak ada salah punnnnn...
Sebab dah tak ada modal dia nak cari salah aku...benda yang merepek saja dia nak tegur.....adakah patut dia nak tegur rekod kedatangan MD dan Mgr HR?????..... bukan dah merepek namanya???? dia siapa nak tegur rekod kedatangan orang atasan????
Yang aku pelik MD dan Mgr HR tak layak untuk terim alaun kedatangan.....kenapa dia mesti tegur pasal rekod kedatangan BOS......itu dah nampak sangat dia ni saja nak cari salah aku....... macam la dia tu Head aku....pada hal sama saja la taraf dengan aku di company ni...cuma dia senior la.... sebab tu kot nak berlagak dengan aku.... piii rahhhhh..... aku tak takut....sebabnya aku tak salah....dia tu yang busybody nak jaga kerja orang lain..... salah orang lain...rajin sangat dia korek....salah sendiri buat tak tahu.... macam hebat sangattttt...macam la terbaikkkk....pada hal hampehhhhhh.... banding aku dengan dia tu.....dia tu dah banyak kali gaduh kat ofis dan dah banyak orang yang gaduh dengan dia....sampai berhenti kerja pun ada sebab gaduh dengan dia..... dan aku tak heran la dengan dia ni..... dan aku pulak gaduh dengan dia aje.... dia seorang aje la.... dengan orang lain,aku baik saja......


Oleh kerana aku dah tak tahan dengan perangai dia... ya la kan dah tiap-tiap bulan......aku pun komplen kat HR...bukan nak menyalahkannya cuma membuat pengajaran pada dia...apa kerja yang sepatutnya dia kena buat..... dan kerja yang sepatut dia tak tak perlu masuk campur......


Kalau bulan depan dia masih nak carik salah aku lagi...dia ni memang ada masalah dalaman la.....


Pelik kan pada orang-orang yang suka jaga kerja orang lain....
dan pelik juga pada orang-orang yang suka cari salah kerja orang lain...

Macam-macam.......



Cuma memperbaiki diri dari kelemahan dan keburukan orang lain...

0 ulasan: