CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Jumaat, 28 Mei 2010

Pulau Tioman Dan Pulau Pangkor

PULAU TIOMON


Hari ni 28May2010 cuti umum kerana Wesak Day... termasuk Sabtu dan Ahad bererti ramai orang yang akan bercuti selama 3 hari....mungkin ramai orang yang pergi bercuti di mana-mana...tapi aku hanya duduk rumah saja.......argahhhhhh....... sepatutnya tika dan saat ini, aku berada di Pulau Tioman atau Pulau Pangkor......

Pulau Tioman... seorang rakan telah membuat plan untuk bercuti ke Pulau Tioman.... dan aku adalah diantara orang terawal yang nak join.....sebabnya pertama, aku dah lama tak bercuti....kedua, aku tak pernah pi ke Pulau Tioman..... aku dah pasang angan-angan pasal percutian tersebut....... sekali plan tersebut dibatalkan..... kononnya tak mendapat sambutan dan mahal......pulakkkkk..... so, rakan ni buat plan lain, kali ni pi bercuti ke Melaka sambil makan seafood konon.....dan aku antara orang yang terawal berkata untuk tidakkkkk join.......plan tersebut pun batal sebab tak ada orang nak join.......aku nak pi pulauuuuu........

PULAU PANGKOR


Pulau Pangkor.... aku dan seorang rakan membuat plan, ini setelah plan ke Pulau Tioman dan Melaka tak jadi....kami buat plan terbaru...kali ni ke Pulau Pangkor......
Kami dah cari pakej yang murah... tapi untuk 20 orang perserta........ yang tak bestnya kami hanya dapat mengumpul 7-8 orang.... so, tak dapat lah guna pakej... lagi pun tak ada pakej untuk 7-8 orang... kami pun berbincang lah dengan lain... berani tak kalau pi redah aje ke Pulau Pangkor sampi kat sana baru carik hotel atau resort???.... dia orang tak kisah... lagi pun kami tak ramai dan berlambak hotel dan resort.....mesti ada la tempat....so,selasai masalah tersebut... aku dan rakan yang membuat plan tersebut dengan tiada rasa sangsi dan confident lah plan tersebut ON ...kami hanya akan berbincang pasal nak naik kereta siapa serta belanja petrol dan makan selama 3hari 2malam di sana nanti.......

Selang tiga minggu sebelum ke Pulau Pangkor...rakan yang membuat plan ke Pulau Tiomon dan Melaka(yang telah dibatalkan) call aku.... dia nak buat plan ke Terangganu untuk menyandat sotong.... aku menolak dengan baik...sebabnya kan aku dah ada plan ke Pulau Pangkor..takkan aku nak join dia sedangkan plan aku dah ON tunggu nak pergi saja.....

Selang 3-4 hari selepas itu..dia call lagi...katanya..jadi ke pi Pulau Pangkor???
kataku mestila jadiiiii....lepas dia berkata lagi...bahawa ada 3-4orang rakan-rakan yang sepatutnya join ke Pulau Pangkor nak join dia.... betulll ke?????.....aku tak tahu pun???? dia orang tak cakap pun?????.....

Aku rasa terkilan.... kalau dia orang dah tak nak join..bagi la tau aku atau rakanku yang seorang tu....so tak la kami berangan-angan lagi pasal plan tersebut kan???...
kami pun tak boleh paksa dia orang....suka hati dia orang la...duit dia orang..... cuma bagi tau la tak jadi join kan.......

So, apabila dah kurang ahli maka plan ke Pulau Pangkor terpakas dibatalkan... ada juga seorang rakan ni offer aku untuk pi ke Terangganu...Free katanya...aku tak payah bayar.....tapi aku menolak dengan baik....saja nak mengambil hati ku kot???.... bukannya apa, aku malas la nak pi semata-mata nak menyandat sotong....letih tu.... kalau pi pulau bercuti aku nak la....... Menyandat sotong????? tak mau la......

Yang tak bestnya rakan yang membuat plan tersebut asyik bertanya....kak jadi ke Pangkor??? atau..Macamana Pangkor??? berulang kali pertanyaan tersebut di ajukan pada ku..nampak sangat dia tu memerli aku......bukannya dia tak tau plan tersebut telah dibatalkan disebabkan ahli-ahli kami telah menyertai plannya... dan aku sabar aje la dengan perliannya ituuuuu.....sabar..sabar....sabarrrrr......

Jalan terbaik ialah berdiam diri....aku hanya bercakap apa yang perlu saja dengan dia, kalau tak perluuuu......... diam lagi bagus dari melayan orang-orang yang macam tu......


Belajar dari apa yang berlaku dan cuba memahami rakan-rakan yang macam ni.....

Tapi apa yang pasti tika dan saat ini aku hanya bercuti-cuti di rumah.......

THAT WILL NEVER HAPPEND AGAIN........

0 ulasan: