CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Jumaat, 23 Julai 2010

Who Check???




Suatu petang aku bersembang dengan kawan sepejabat.... dia salah seorang ketua jabatan di tempatku kerja... dia orang Jepun dan sudah 2 tahun berada di Malaysia......

Kami bersembang pasal kerja.... kerja yang tak pernah abisssssss......... kerja.... kerjaaaaaaaa....

Tiba- tiba dia bertanya pasal bulan Puasa.....
berapa lama tempoh berpuasa??
macamana berpuasa??
bila stat berpuasa??
apa yang boleh buat dan tak boleh buat masa berpuasa??
boleh ke telan air liur?? heeeeeeeeeeeee......

dan banyak lagi la.... dan aku cuba menerangkan dengan sebaik-baiknya pada dia......

Lepas itu dia bertanya lagi....
Kalau seseorang itu tak berpuasa??
kalau seseorang itu makan dan minum di bulan puasa??
kalau seseorang itu tertinggal puasa dan tidak mengantikannya??

dan aku pun berkata yang kita wajib berpuasa dan wajib mengantikannya....

memang wajib ke??? katanya lagi.....

aku pun menjawab...... ya memang wajib....

Tiba-tiba dia berkata WHO CHECK?????
kalau kita tak puasa atau tak mengantikannya?????

haaaa WHO CHECK?????

aku dengan tenang menjawap..... bahawa Allah kami akan CHECK semua itu.....
dengan tiba-tiba dia merapatkan kedua-dua tapak tangannya... macam alah-alah minta ampun gitu....
sorry...sorry... katanya.........aku tersenyum melihat gelagatnya......

hahahahahahahahaha....

apabila seseorang itu tidak memahami agama kita.... kita seharusnya menerangkan dengan teliti pada mereka......

KAWASHITA SAN MENDAPAT INFO YANG BARU PADA HARI TU.........

KELAKAR BETUL........

0 ulasan: