CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Selasa, 11 Januari 2011

Kenapa Lagu 'TOLONG INGATKAN AKU' Jadi Juara AJL 25

Aku sendiri pun terkejut apabila lagu Ana Rafali...TOLONG INGATKAN AKU... dinobatkan juara pada AJL 25....... bukannya tak setuju atau tak meminati Ana Rafali....... ini mungkin disebabkan, aku dah buat pilihan sendiri pada AJL 25..... kalau bukan Faizal Tahir, aku pilih Yuna atau Faizal Tahir..... hahahahahaha........

Tapi kita kena tahu bahawa, para juri yang mengadili AJL 25 pada malam itu... bukan lah calang-calang orang.... orang-orang yang memang arif didalam bidang hiburan.... dan mempunyai pengalaman lama dan luas dalam bidang tersebut...... banyak aspek dan sudut yang mereka lihat...... tapi kita mengadili yang terbaik hanya pada artis yang kita minat atau suka.... sudut lain memang langsung kita tak tengok....... pada kita semuanya bagus... terbaik...... tapi memang pun semuanya terbaik.... kalau tak??? takkan lah dia orang layak ke final AJL kan????
Memang semua lagu yang bertanding mempunyai kekuatan tersendiri..... cuma, Shahir... persembahan kurang memuaskan..... tenggelam........

So, untuk memuaskan hati aku sendiri..... aku cuba mencari kelainan lagu TOLONG INGATKAN AKU.... melalui lirik lagu nya......
Lirik yang baik... dan Ana Rafali memang kreatif.... bijak menghasilkan lirik yang seperti ini......... Anyway, Tahniah pada Ana Rafali kerana telah dinobatkan sebagai Juara AJL ke 25 ..... semoga dapat menghasilkan lagi banyak lagu-lagu yang baik di masa akan datang........

Pada sesiapa yang kurang setuju diatas kejuaraan lagu ini.... mari kita teliti setiap bait lirik lagu ini...... moga puas hati......

Lirik ~ TOLONG INGATKAN AKU ~ By Ana Rafali....


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari


Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita




SUKA LAGU
'CINTA SEMPURNA'
BY YUNA......

0 ulasan: