CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Ahad, 23 Mei 2010

Mesin Basuh Pakaian....




Dah hampir seminggu aku tak membasuh baju....bukan aku malas...tetapi mesin basuh di rumahku dah uzur dan jumaat lepas langsung tak berfungsi...masalah-masalah....gaji tak keluar lagi...penyelesaian awal, aku kena cari mesin basuh secepat mungkin dan yang murah.....

Aku ada ternampak dua catalouge pasar raya besar A dan B (nama pasar raya terpaksa dirahsiakan..hihihi...) yang membuat jualan, salah satu jualannya ialah mesin basuh... jualan bermula pada 21may hingga 3june....aku bandingkan harga kedua-dua pasar raya memberi harga yang berpatutan.... langkah pertama aku dan adikku Kent pi pasar raya A, yang pertama sebab harga ada murah sikit walaupun A agak jauh sikit dari rumahku(ianya terletak di Jalan Kapar)..........
Sampai saja kat pasar raya A tanpa membung masa terus saja kami pergi kebahagian barangan elektrik...aku pilih punya pilih...jurujual kata dah habis stok...aku ada 3 pilihan kat situ...tetapi semuanya tak ada stok.....sakit hati ooooooo... tak apa..
ada satu la pasar raya B (terletak di Bandar Bukit Tinggi)....


Sampai saja di pasar raya terus saja aku memilih2 mesin basuh yang berkenaan di hati..... sekali jurujual kata stok dah habis...pilih lagi satu...pun sama tak ada stok, aku cakap pun dengan jurujual tu..." adik kalau dah tak stok jangan letak kat cni" jurujual tu hanya tersenyum...kami pun balik....aduhhhhh.....pening kepalaku.... kat mana la aku nak cari mesin basuh yang murah ni????.....aku ajak adikku balik rumah saja....aku macam frust sikit....hidupkan enjen kareta dan terus memandu........

Tiba-tiba saja aku ternampak satu kedai barangan elektrik....aku berhentikan kereta dan ajak adikku turun tengok-tengok, mana la tau ada mesin basuh yang murah kan
cuba nasib..... sekali kat situ ada lahhh.. aku buat pilihan...ada stok..tapi bukan kat sini tapi kat puchong, kalau aku nak jak kena tunggu esok....pulakkkk...... macam-macam....... nak buat camana esok pun esok la..... lebih baik ada daripada tak ada langsung... aku pun setuju tunggu sampai esokkkk....

Selesai proses pembayaran aku dan adik terus balik rumah sebab dah lapar sangat lagi pun adikku Kent kena balik Seremban.....


persoalan bermain di fikiranku...kenapa pasar raya yang besar buat promosi dalam catalouge bukan main gempakkk lagiiii....tetapi bila pelanggan dah buat pilihan stok tak ada.... kalau stok dah habis kenapa barangan tersebut tak dialihkan dari tempat pameran???...Hari ini saja aku terkena di dua pasar raya....barangan yang tak ada stok tetapi still di letakkan di tempat pameran.....kenapa yeee?????


Persoalan yang mesti di rungkaikannnnn.....
Jawapan mesti dicari.......

0 ulasan: