CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

DIUCAPKAN..

Ini Lah

Ahad, 16 Mei 2010

Setiap Kita Pasti Akan Kembali Pada-Nya...

Ketika itu aku baru lepas makan malam, jam dalam lingkungan 8pm...tiba-tiba saja handphoneku berbunyai... kelihatan di skren handphone nama adikku tertera Neneng....

Aku pun menjawap panggilan itu...kedengaran adikku memberi salam dan aku menjawapnya seperti biasa..... dengan berhati-hati dia berkata... May,(nama timanganku dikalangan adik beradik) Makcik Hajjah Norma telah kembali ke ramahtullah, tadi dalam jam 730pm......... aku terdiam seketika dan mengucap, tak tahu la pulak kan begitu cepat...dua minggu lepas memang emak ada cerita pasal arwah yang tak sihat.....minggu lepas, emak bercerita lagi bahawa arwah akan di hantar ke tawau...semalam,adikku bercerita arwah masuk hospital lagi.... tapi kali ni berita yang kurang baik sangattt....
Aku terus bertanya tentang emak...ok dia???? adikku kata ok jak...tapi biasa la down jak... aku berpesan pada adikku tengok-tengokkan emak... aku pun mematikan panggilan dan memberi tahu pada adik-adik ku yang lain...

Arwah Hajjah Norma adalah sepupu emak,banyak-banyak sepupu emak arwah ni saja yang selalu datang rumah dan bersembang dengan emak, sepupu yang lain dah tak ada...
Aku risau emak akan rasa kehilangan yang amat sangat....

Ada jak aku call emak beberapa kali, saja borak dengannya....memang rasa kehilangan itu ada...sebab bila aku call emak mesti menangis.....mudah-mudahan emak ok...

Rasa terkilan timbul pada diriku...sebab tak dapat menghadirkan diri untuk majlis pengkebumian itu... bukan tak nak datang tapi aku berada jauh...
Yang pasti arwah sangat gembira di akhir hayatnya kerana semua anak-anak arwah berada disisi arwah ketika itu...

Mudah-mudahan roh makcik Hajjah Norma di tempatkan di sisi orang-orang yang beriman...Alfatihah...Amin...


Sesungguhnya setiap kita pasti akan kembali pada-nya...

0 ulasan: